måndag 10 mars 2008

Vinterns värsta promenad

Om jag var tvungen välja en promenad som jag helst hade velat göra ogjord i vinter, så är det utan tvekan dagens! För det första så har jag i princip badat genom slask, för det andra REGNAR det och för det tredje har jag upptäckt en sak som inte var så rolig...
Jag har nämligen köpt en stegräknare idag för att se hur lång vardagsrundan egentligen är. Den tar ju en timme att gå. Däremot var det så fruktansvärt dåligt väder idag att det bara blev en kort sväng på 45 minuter. Och när jag kom hem visade mätaren på 2,205 km! 2,2 kilometer på 45 minuter! Den sträckan skulle säkert bara ta 20-25 minuter utan hund. Lucky saktar verkligen ner farten! Och så hann han bajsa 9(!) gånger under dagens promenad! (Om någon undrar så har jag pratat med veterinären, och de sa att det lät som om han hade "stressmage", eftersom det alltid är normalt när man bara är ut och rastar honom). Det brukar inte heller vara nio gånger i vanliga fall, kanske ca 5. Så då blev det ju i alla fall att stanna en massa gånger för att plocka upp...
Men nu är det över i alla fall. Nu kan jag njuta av att Lucky i alla fall fått vara ute och röra på sig lite grann. Jag behöver inte ha så dåligt samvete då :) Ska fixa lite middag till mig själv nu och klockan åtta är det vovsings tur.

Ha det så bra och hoppas att ni inte har lika dåligt väder!

Inga kommentarer: