söndag 2 mars 2008

Melodifestivalen -sista deltävlingen

Igår kväll var det alltså sista deltävlingen av Melodifestivalen 2008, vilken jag för övrigt tycker har varit riktigt dålig överlag! De tre första tävlingarna har inte varit något att hänga i julgranen, så därför hängde ganska mycket på den här sista. Och visst, jag tycker den var bättre än de tidigare, men fortfarande fanns det ingen låt som man sådär riktigt tänkte: "Oj, vilken bra låt! Den där hoppas jag vinner alltihop!"
Hur svårt kan det va? med Linda Bengtzing och Hero med Charlotte Perrelli gick alltså vidare direkt till finalen i Globen. Jag trodde faktiskt inte att de båda skulle gå vidare. Trodde att om en gick direkt till final kanske den andra skulle gå till Andra chansen. Jag tänker däremot inte sitta och bedöma alla låtar som tävlar i finalen, eftersom jag egentligen är ganska likgiltig. Nu för tiden tittar jag mest på festivalen för att det är ett trevligt lördagsnöje (och förståss för att se vilken låt vi skickar till ESC). Däremot kan jag bara säga så att svenska folket aldrig upphör att förvåna...
En annan sak som jag tycker är att egentligen borde man blunda när man hör låtarna som tävlar. Då ser man inte scenshowen och blir fäst vid den. För det är ju faktiskt LÅTARNA som tävlar och inte artisterna!
Nästa vecka är det alltså andra chansen och efter det final i Globen. Då får vi se vilken LÅT som kommer att bli Sveriges bidrag till Eurovision Song Contest 2008.

Inga kommentarer: