lördag 8 mars 2008

Lördag

Godmorgon Sverige!
(Och eventuella läsare i andra länder :) )


Idag är det alltså lördag, och jag måste säga att det var otroligt skönt med sovmorgon! Det är det visserligen alltid, men varje gång jag får sova lite längre känns som den bästa morgonen! Ni förstår säkert känslan :) Ibland önskar jag däremot att jag var en mer morgonpigg människa, eftersom det då inte skulle kännas som om jag sov bort halva dagen. Då skulle jag kliva upp kanske sju eller halv åtta på helgerna och gå ut på en morgonpromenad ensam. Och kliva upp ännu tidigare på vardagarna av samma anledning. Jag skulle gå ensam eftersom jag går ut med Lucky på dagarna, men det går så sakta. Det finns obefintligt med "power" i en hundpromenad, i alla fall med min hund... Han ska stanna och nosa överallt och när han inte gör det så måste man fram med en påse och plocka upp efter honom. Det tar en timme att gå en runda som ensam skulle ta kanske 30-40 minuter. Därför skulle jag ta en liten "egen" promenad där jag skyndar på stegen lite. Då skulle det kännas som om jag förbrände mer. Men men... jag kanske måste tvinga mig själv att kliva upp tidigare. Kanske går det träna in att bli mer morgonpigg... Hoppas det :)
Har inga speciella planer för dagen, faktiskt. Det finns ett par saker som jag ska göra, men jag har ingen lista för när jag ska göra dem. Tar dagen som den kommer lite grann. Eventuellt ska jag och köpa en ny kudde...
Kollade in katalogerna igårkväll, men om det kommer ett senare inlägg. Kan säga så att jag hitta väldigt mycket...
Nu ska jag gå och fixa lite frukost.

Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer: