söndag 23 mars 2008

Påskdagen

Idag är det påskdagen, påskens näst sista dag. Imorgon, måndag, är ju också en röd dag vilket betyder att jag är ledig! Så kommande vecka blir även det en kort en.
Idag har jag inte gjort ett endaste dugg, annat än varit in en kort sväng till stan. Tycker ju det är så härligt att ta det lugnt när jag är ledig. Jag är ingen festprisse och har aldrig varit heller.
Däremot har jag ätit så mycket påskgodis den här helgen att just nu vill jag inte ens se åt en sötsak. I ärlighetens namn vore det nog ganska bra om den känslan stannade kvar ett par månader eller så... ;) Men i alla fall för tillfället är jag helt mättad på godis, och allt som innehåller socker! Hur är det med er? Har ni ätit mycket godis i helgen?
Kom tidigare idag att tänka på att det faktiskt är nästa helg (tror jag) som vi ställer om klockorna till sommartid. Underbart! Visserligen betyder det att vi "förlorar" en timme på morgonen, men vi "vinner" ju en timme på kvällen. Jag helt enkelt ÄLSKAR den ljusa tiden på året. Synd bara att den är så kort. Kunde det inte vara ljust dygnet runt i typ nio månader per år och mörkare i tre månader? Då skulle i alla fall jag bli glad :)

Ha en fortsatt bra Påskdag!

Inga kommentarer: