måndag 3 mars 2008

Bloggtorka och beslutsångest

Jag har inte skrivit något här i bloggen hittills idag, och det beror på att jag har nästan total bloggtorka. Kommer inte på något bra ämne att skriva om... Jag har till och med gått igenom gamla inlägg för att kanske få någon idé att spinna vidare på, utan resultat. Beror säkert på att det inte händer något just nu. Dagarna ser ut så här: gå upp-gå till jobbet-komma hem-promenad-middag-sova. Jag längtar verkligen till sommaren just nu! Tänk om det gick att snabbspola tiden framåt :) Jag trivs visserligen med mitt liv just nu också, men det brukar ju hända lite mer saker under sommaren.
Däremot har jag världens beslutsångest just nu. Det handlar om mitt fortsatta liv, vilket gör det till ett väldigt stort beslut... Jag har knappt en aning om vad jag vill bli. Det enda jag faktiskt kommer på är ju författare, och det är ju så svårt. Man ska ha VÄLDIGT mycket tur om man ska kunna försörja sig på en sådan sak. En annan sak är ju fotograf. Men jag tror jag måste bli lite mer utåtrikad innan jag kan fundera seriöst på det.
Att ha dessa funderingar nu känns faktiskt väldigt jobbigt! Det är ju vad de flesta funderar på i femtonårsåldern, när man ska välja linje till gymnasiet. Jag visste direkt vilken linje jag ville gå, sökte och kom in på den (Barn och fritid). Men nu när jag (till slut) har kommit fram till att jag inte passar för just det yrket så ska jag ju komma på något annat att utbilda mig till. Det är där jag stöter på de stora problemen. Jag har ingen aning (förutom ovanstående då) om vad jag vill bli eller gå för utbildning. Jag vill heller inte hoppa på något program och ta en massa mer studielån för att sedan upptäcka att det inte heller var något för mig... Då står jag ju där sedan med lån upp i halsen utan utbildning. Det vore ingen höjdare precis... När jag söker in till nästa skola vill jag veta att det verkligen är något jag vill göra med mitt liv!

Ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: