lördag 8 mars 2008

Melodifestivalen -Andra chansen

Ikväll är det alltså den femte delen av Melodifestivalen 2008, även kallad Andra chansen. Det är nu de två sista finalisterna ska utses. Två låtar från varje deltävling tävlar ikväll, därav namnet Andra chansen... Nog för att alla förmodligen vet vad det är, men jag tyckte det lät bra att skriva så här :)
Jag minns inte vem som tävlar mot vem, så här kommer listan på alla åtta:

Line of Fire; E-Type & The Poodles
That is where I´ll go; Sibel
Love in stereo; Ola Svensson
Smiling in love; Caracola
One love; Johnson & Häggkvist
I lågornas sken; Nordman
When you need me; Thérèse Andersson
Visst finns mirakel; Suzzie Tapper

Som en bonuslista...
Här är de åtta bidragen som redan är klara för finalen i Globen:

Thank you; Amy Diamond
I love Europe; Christer Sjögren
Empty room; Sanna Nielsen
Just a minute; Rongedal
Lay your love on me; BWO
Upp & hoppa; Frida feat. Headline
Hur svårt kan det va?; Linda Bengtzing
Hero; Charlotte Perrelli

Så, då får vi se vilka låtar från Andra chansen som joinar dessa åtta i finalen i Globen.
Ha en trevlig Melodifestivalkväll!

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hejsan Erica!
Jag hittade din blogg när jag kollade min "statistik" för min blogg. Blev lite nyfiken på vem du var så nu har jag kikat in lite här.
Fin blogg tycker jag!
Såg att du följer flera av svensk-amerikanernas bloggar. Får man fråga varför? Är lite nyfiken...
Någon särksild anledning eller har det "bara blivit så" för att du snubblat över någon av bloggarna på nätet? :-)
Jag känner föresten låtskrivaren till Suzzie Tappers låt. Men jag tror inte den kommer att gå vidare tyvärr...
Ha en skön kväll!

Erica sa...

Svar:
saltistjejen: Hej! Kul att du gillade min blogg. Jag startade den i höstas och har blivit helt fast. Älskar att blogga! Anledningen till att jag läser flera svensk-amerikanska bloggar är att jag hittade dem av en slump i höstas när jag googlade runt på USA/boende i USA och liknande. Min dröm sedan jag var 16 år (är 23 nu) har varit att åka dit och bo och jobba/studera i ett år eller två. Så jag tycker det är så kul att läsa om livet i USA. Därför har det blivit så. Jag minns inte genom vilka sidor jag hamnade på bloggarna, bara att jag som sagt googlade på USA/bo i USA/studera i USA o.s.v.
MVH /Erica