torsdag 13 mars 2008

Rösta på LÅTEN!

Snälla svenska folket; när det är Melodifestivalen -Final, rösta då på den LÅT ni tycker är bäst! Det är ju det som är meningen med hela tävlingen. Det är LÅTEN som tävlar, inte artisten! Jag skriver detta inlägg för att jag har läst överallt hur glada (läs skadeglädje) alla är över att Carola inte gick vidare till finalen. Låten kom helt i skymundan, huvudsaken var bara att hon inte skulle gå vidare. Visserligen tyckte jag inte heller att låten var någon höjdare och skulle inte välja att lägga min röst på den. Men det är inte det saken gäller... Jag tror ändå att det blev som det blev för att det var just Carola som var med och sjöng den. Om låten sjungits av någon annan artist (eller av Andreas Johnson ensam) kan det hända att det gått bättre för den.
Teoretiskt sett borde alla låtar egentligen sjungas av samma person, eller att tävlingen går på radio. Artister och scenshower borde inte vara avgörande för vem som vinner... Okej, jag vet att det inte skulle bli lika kul. Jag tycker också bäst om att se det på TV. Jag pratar bara om hur det teoretiskt sett skulle vara bäst att ha tävlingen. För egentligen så är det ju låtskrivarna som är de egentliga tävlanden, inte artisterna..!
Däremot, överlag, så tycker jag att det inte har varit ett sådär jättebra år. Det är ingen låt som jag riktigt fastnat för, så därför kommer jag nog inte att rösta i finalen.
Men ni som ändå gör det, snälla se till att rösta på den LÅT ni tycker bäst om.

Inga kommentarer: