lördag 22 mars 2008

Påskafton

Idag har det tyvärr inte blivit någon bloggning, men jag har haft en del annat att göra. Det har alltså varit påskafton idag, och det har snöat mest hela tiden! Tycker det är synd att påsken är så tidig i år, eftersom det blir mer påskstämning om det är lite mer vår. Snön ska i alla fall ha hunnit tina bort lite grann. Hoppas den inte stannar alltför länge i alla fall.
På morgonen och förmiddagen tog jag det bara lugnt... gjorde mig iordning, var ute med Lucky och sådant. Hann också med en sväng på COOP. Och just ja! När jag var på väg hem därifrån gick jag in en sväng på Gina Tricot. Där hittade jag fyra plagg som jag faktiskt köpte, varav en naturvit, tunn, luftig tröja. Den var så härlig att jag förmodligen kommer att använda den väldigt mycket. Har nästan lust att köpa en likadan i någon annan färg också... Vi får se när lönen kommer och räkningarna är betalda. Har ju hundförsäkringen den här månaden också... (tur att jag sparat sedan i somras, så den kommer inte att svida alltför mycket på kontot :))
Men åter till dagen. Efter mitt shoppingbesök gick jag hem och gjorde mig iordning för att åka till mormor och morfar. Vi var bjudna dit på påskmiddag, och det var jättegott! Det största problemet var nog att man blev lite för mätt... ;)
Nu är jag i alla fall hemma i Hortlax, där jag ska sova över inatt. Behöver klippa klorna på Lucky. Men det ska jag göra imorgon när det är ljust. Vill helst se så bra som möjligt, så att jag inte råkar klippa i pulpan. Och att jag gör det när jag är här beror på att det går lättast när någon annan håller i honom medan jag klipper. Skulle jag hålla i honom själv skulle han förmodligen sprattla alltför mycket. Men när vi är två brukar det alltid gå jättebra! Har aldrig haft några problem med kloklippningen. Det ska erkännas att det var vad jag var mest nervös för när jag skaffade hund, men det går hur bra som helst!
Så, det var min påskafton. Och det är hela två hela lediga dagar kvar! Tänk, TVÅ dagar! Lika länge som en vanlig helg!

Hoppas ni har haft en trevlig påskafton!

Inga kommentarer: