tisdag 11 mars 2008

Dålig uppdatering

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen idag, men jag har inte haft någon bloggfantasi. Det har inte hänt något särskilt idag, förmodligen är det därför...
Däremot kom jag på när jag var ute på promenaden, hur mycket jag längtar till våren (och sommaren också för den delen)! Jag vill ha bara, torra vägar, typ mellan 15 och 20 grader varmt och ljusgröna knoppar på träden! Jag fullkomligt älskar våren, med allt jag nyss räknade upp! Att gå på promenad mitt i allt det är underbart, och speciellt om det till på köpet är sol och klarblå himmel.

Vad är det bästa ni vet med våren?

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Ungefär när brukar våren komma till Piteå??
Jag har bott ett par år i Umeå och minns att just våren var mycket segare där än i Mälardalen. När jag fortfarande gick runt med mössa, vantar o halsduk så satt mina vänner i shorts och grillade "hemma". Det kändes alltid lite trist. Men å andra sidan hade man ju snö och fint på vintern! :-) OCH LJUUUUUUUSA nätter på vår och på försommaren!!!! Fast jag lämnade alltid Umeå på sommaren eftersom jag bara pluggade där. Så tyvärr upplevde jag enbaret de ljusa nätterna fram till mitten av juni ungefär.

Erica sa...

Svar
saltistjejen: Vi har ju en s.k. "femte årstid": vårvintern. När det är varmare ute, men ändå snö kvar. Så där så det blir jättehärligt att vara ute på utflykter :) Våren kommer nog i maj ungefär (den "riktiga" våren). I början av maj månad börjar den mesta snön ha tinat bort. Ibland kan den visserligen göra det redan i april, men det brukar i regel ligga kvar en del på Valborgsmässoafton. På tal om de ljusa nätterna så Älskar jag dem! Redan nu är det ljust när jag går hem efter jobbet (slutar 17:00). Det är så skönt jämfört med vid juletid då det blir mörkt redan klockan 14:00... Jag har ju länge haft en dröm om att flytta och bo söderut (läs utomlands) något år, men de norrländska ljusa sommarnätterna är det jag skulle sakna allra mest!
Ha en härlig dag!