torsdag 6 mars 2008

En dag kvar till helgen!

Jepp, nu är det bara fredag kvar och sedan är det helg! Det betyder ledigt i TVÅ hela dagar! Det är alltid lika skönt med helg. Inte för att jag vantrivs på jobbet. Nej, snarare tvärtom. Men det är väldigt skönt att slippa ställa väckarklockan och kliva upp mellan 6:00 och 6:30.
Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra i helgen. På lördagkväll är det ju Melodifestivalen -andra chansen. Men annars så ska jag nog tvätta lite, göra iordning lite mat och frysa ner (kan vara bra att ha i frysen när det blir sen middag under vardagarna) och så kanske jag går en sväng på bokrean. Om det nu finns kvar så mycket efter så lång tid... Eventuellt blir det även att åka till Jysk och handla en ny kudde. Min har knappt någon stoppning kvar. Eller på något sätt har nästan allt "packats" ihop i ena halvan och den andra halvan är väldigt tunn. Plus att stoppningen har "delat" på sig. Så det börjar vara läge att inhandla en ny.
Nej, nu ska jag gå och göra iordning lite Korvstroganoff till middag. Jag och Lucky har varit ute på promenad, så han ligger just nu och vilar :)

Inga kommentarer: