fredag 21 mars 2008

Långfredag

Idag är det långfredagen, vilket förr i tiden betydde lugnets dag. Man varken arbetade eller lekte och affärerna var stängda. Tänk vilken skillnad det kan bli på bara ett sekel! 1900-talet måste väl ändå vara det sekel som inneburit flest förändringar! Det är bara att jämföra 1901 med 1999...
Jag har ingenting speciellt planerat idag, faktiskt. Det enda är ju den dagliga promenaden med Lucky (lovar att jag ska försöka att inte tjata så mycket om det från och med nu...) Men sedan är det väldigt öppet. Får väl ta dagen som den kommer. Blir nog mest att ta det lugnt.
Just nu sitter jag och tittar på Djungelboken på Disney Channel. Hamnade där efter ett par zapprundor genom kanalerna. Det är faktiskt lite konstigt hur man kan ha så många kanaler utan att det är någonting på dem som man vill se... Och går det något bra (t.ex. en film) så går den mitt på dagen mitt under veckan. Och då är jag ju på jobbet och kan inte se den! Någon mer som känner igen det syndromet?

Vad ska ni hitta på för skoj idag då?

Inga kommentarer: