tisdag 18 mars 2008

Tisdagstema -Elektrisk

Idag är det tisdagstema igen. Jag hoppade över förra veckan, som var tema: badrum. Ville inte lägga ut en bild på mitt badrum på bloggen, eftersom det är så litet och ett helt typiskt badrum i en hyreslägenhet.
Men i veckan är det allts som elektrisk som är temat. Det var lite klurigt, så jag fick fundera en stund... Gissade att de flesta skulle lägga ut bilder på lampor, elektroniska apparater m.m. Därför ville jag hitta på något lite ovanligare, och till slut kom jag på det. Så mitt bidrag till veckans Tisdagstema blir: Statisk elektricitet.
Bilden här bredvid föreställer tre uppblåsta ballonger som sitter fast på väggen.
Att göra en sådan sak väckte faktiskt lite nostalgiska minnen hos mig... minnen från när vi var små och gnuggade ballonger mot håret och sedan lät de fastna i taket. Och det var ju inte bara ballongerna som fastnade i taket, utan håret började ju även stå åt alla håll :) Det var ofta en typisk sak man gjorde på kalas, eftersom där fanns det för det mesta ballonger. Så, det var mitt Tisdagstema!


Inga kommentarer: