tisdag 4 mars 2008

Tisdagstema -Fritid

Veckans tisdagstema var alltså Fritid, vilket jag tycker var lite knepigt. Jag hade lite svårt att bestämma mig för vad jag skulle visa. Men så kom jag fram till att detta upptar en stor del av min fritid -bloggen. Sedan jag startade den i höstas så har jag upptäckt hur ROLIGT det är, så jag kommer förmodligen att hålla på länge till.
En annan sak som jag älskar att göra på min fritid (och skulle inte ha något emot att jobba med det heller) är att fotografera. Tyvärr har jag ingen bild på min kamera, eftersom det ju är svårt att ta kort på den med den... :) Och min förra digitalkamera har jag inte här i lägenheten. Men jag har i alla fall en ganska nyinköpt SONY Cyber-shot 7,2 megapixel. Det trivs jag väldigt bra med, speciellt om man jämför med min gamla (köpt våren 2005). Däremot är min dröm just nu att ha råd med en digital systemkamera så jag kan utveckla mitt fotointresse. Har spanat in Canon EOS 400D...

Ha en bra kväll!

3 kommentarer:

En liten AnCa sa...

Sitter oxå fast i bloggträsket, men roligt är det!!!

Anonym sa...

Hej! Jag har en tre år gammal Sony cybershot, min första digitalkamera. Har planer på att göra en uppgradering, och har trivts väldigt bra med min. Men, jag vill ha högre optisk zoom o bildstabilisator, finns det på din? Systemkamera är jag inte mogen för, oteknisk som jag är....
Ha det gott!

Erica sa...

Svar:
paula: Tyvärr är det så att jag är nybörjare på min nya kamera (Cyber-shot. Håller på att lära mig och är inte så bra (än) på olika "kameraord" och sådant. Det enda jag vet hittills är att det finns olika "lägen" på den. Men hittills är jag väldigt nöjd med kameran. Gillar natt -och skymningsfunktionen. På min förra kamera var nattblixten ínget bra, men jag tycker den här kameran tar jättebra nattkort. Objektet man fotar syns utan att för den delen ta bort "känslan av natt".
Ledsen att jag inte kunde svara på din fråga.
MVH /Erica