torsdag 27 mars 2008

Tisdagstema på torsdagen -Minne

Den här veckans tisdagstema är alltså "minne", och jag hade faktiskt ett bra foto som passar till det temat. Jag behöver inte hitta på och ta något nytt.

Mitt bidrag blir ett kort på hunden Luna. Labradortiken som brukade vara hemma hos mormor och morfar (det var deras grannars hund). Hon fick tyvärr somna in i somras, eftersom hon blev så dålig. Men det kommer fortfarande ibland stunder då jag längtar efter henne. Det var den snällaste hunden som någonsin funnits! Jag har varit livrädd för hundar i hela mitt liv, men hon "botade" mig. Efter att jag träffat Luna så började rädslan gå tillbaka. Jag till och med gjorde praktik på ett hunddagis våren 2006 (vilket är stort, eftersom jag till och med brukade undvika elljusspåret ifall jag skulle träffa på någon som var ute med en hund) och jag skulle aldrig ha haft min egen älskade lilla hund om det inte varit för Luna. Så hon får bli mitt bidrag till veckans tisdagstema, för hon förtjänar att minnas...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bild på en vacker hund. Jag förstår att det är ett kärt minne!

Anonym sa...

Åh, det var ett fint minne.