söndag 9 mars 2008

Mitt framtida arbete?

Vad ska jag utbilda mig till? Frågan finns i mitt huvud 24/7, och jag blir inte av med den, även om jag försöker tänka på annat. Jag kommer verkligen inte på vad jag vill utbilda mig till. Inom vilken branch kommer jag att jobba i framtiden? Att jobba med människor är inget som passar just mig, typ äldreomsorgen, barnomsorgen, handikappomsorgen o.s.v. Så vad ska jag bli? Vad kommer jag att försörja mig på?
Jag är ung vuxen och kan bli vad jag vill och fri att göra vad jag vill. Varför känns det då inte så? Varför känns det som om det finns nästan för mycket hinder för det jag verkligen vill göra? Jag vill inte leva ett typiskt vanligt "Svensson"-liv, åtminstone inte än. Inte för att klanka ner på de som vill leva sina liv så, men det är inget jag vill ha än. Jag vill göra något!
Jag vet att jag tjatar mycket (kanske för mycket) om min framtidsångest här i bloggen. Men i bloggbeskrivningen står det ju faktiskt: "En blogg om drömmar, framtiden och livet i allmänhet".

Hoppas ni har haft en bra helg!

Inga kommentarer: