torsdag 20 mars 2008

Skärtorsdag

Idag är det Skärtorsdag. Påskens första dag, kan man säga. Och jag måste säga att det var skönt med lite sovmorgon idag! Det är fortfarande lugnt här; jag sitter vid datorn och Lucky ligger och snarkar lite i soffan. Som tur är har han inte riktigt piggnat till än. Men när han gör det ska jag försöka ha hunnit äta frukost, duscha och klä på mig, för att då ska vi gå ut på en promenad. Det ser ut att vara ganska fint väder här uppe i Piteå idag. Mycket blå himmel, vilket ju brukar betyda sol. Visserligen är det ett par minusgrader, men då är det i alla fall inget slask...
Jag har även tänkt städa här i lägenheten idag (Är det redan torsdag igen?) Ska bli härligt att kunna använda EN dag till det, och inte flera kvällar.

Vad ska ni hitta på för kul den här Skärtorsdagen då?

Inga kommentarer: