söndag 16 mars 2008

Vann rätt låt?

Det är den vanligaste frågan varje år så här dagen efter Melodifestivalen, och det brukar vara vitt skilda meningar om det.
I finalen igår vann alltså Hero framförd av Charlotte Perrelli. Vad tycker ni om det? Själv tycker jag det var en bra låt, så inte mig emot att den vann. Däremot tror jag att BWO´s låt skulle ha störst chans att klättra högt i stora finalen ESC, även om det inte är just min typ av låt.
Hero fick ju nästan alla 12:or av jurygrupperna, men var faktiskt inte tittarnas totala favorit. Där fick den "bara" näst högsta poängen. Tittarnas favorit var Empty Room med Sanna Nielsen, vilket jag faktiskt inte trodde. Visst hade jag läst (bland annat på en massa bloggar) om att många gillade hennes låt, men på något sätt trodde jag ändå att det skulle vara t.ex. BWO som skulle få flest röster. Så där ser man... Den där tävlingen kan fortfarande förvåna en...

Så, jag får väl avsluta med att önska Charlotte Perrelli lycka till i ESC i Belgrad! Håller tummarna för att låten räcker ända fram :)

Inga kommentarer: