måndag 10 december 2007

Under 90!

Idag måste jag bara skriva om samma sak som i min andra blogg, nämligen hur det går med viktresan... Jag har nämligen passerat ett streck som jag längtat länge efter; 90-strecket. Jag har kommit under 90 kg! Det var ju mitt julmål, och det är ju ändå två veckor kvar till jul. Det känns VÄLDIGT härligt, måste jag säga. Jag trodde knappt mina ögon när jag vägde mig imorse... 13,3 kg på drygt 11 veckor! Det är inte så dåligt. Om det fortsätter i den här stilen så kommer jag att lyckas gå ner till min målvikt under nästa år. Mina förhoppningar är stora, faktiskt. Jag vet att jag egentligen inte ska hoppas på för mycket, men det är svårt att låta bli när jag ser sådana här resultat! Jag har ju redan gått ner två byxstorlekar, och idag provade jag mitt jeanspar i storlek 42, och jag kunde dra upp dem utan problem (bara det är kul). Tyvärr gick de inte att stänga riktigt än, men det är inte många centimeter kvar. Det ska bli så kul när jag kan ha dem! Det kommer att bli så roligt att shoppa kläder. Jag har alltid tyckt det har varit roligt, när jag hittat något jag kan ha vill säga. Det har INTE varit kul att jämt vara tvungen gå på den stora avdelningen. Jag kommer att få så mycket mer att välja på snart! Det ska verkligen bli kul. Hoppas jag får en del pengar i julklapp, så jag har råd att handla lite nya kläder när jag gått ner. Det är en av de få saker jag har önskat mig...

På tal om julklappar... tänk att det är julafton om precis två veckor! Det är ju måndagen den 24:e, och idag är det måndagen den 10:onde. Fjorton dagar kvar; det är ju nästan ingenting! Ibland längtar jag nästan tillbaka till skolan... det finns knappt något härligare än känslan att få jullov (och sommarlov också för den delen).

Med den här milstolpen i min viktminskning har jag nu fått ny motivation att ta nya tag med Orbitreken, så nu ska jag trampa en stund på den innan det är dags att gå ut med Lucky en sista gång för kvällen.

Ha en trevlig måndagskväll!

Inga kommentarer: