söndag 16 december 2007

3:e advent och lussebullar

Idag är det 3:e advent och en vecka kvar till jul. Jippie! Jag längtar nästan som ett litet barn :) Julen är den bästa tiden på hela året, tillsammans med sommaren.
Jag som tänkt kliva upp lite tidigare imorse sov tyvärr extra länge. Jag skulle hem till mina föräldrar för att baka lussebullar. Att jag planerade att baka dem där beror på att jag då har mycket mer utrymme än här hemma hos mig. Men som sagt; jag sov längre än beräknat, så det blev ingen promenad idag. Men det ska nog gå bra, både för mig och Lucky. Vi är ju ute och går varje dag annars, så en dag spelar inte så stor roll.
Jag har alltså bakat lussebullar idag... De blev faktiskt bra, förutom att de blev väldigt små. Men det gör egentligen inte så mycket, eftersom då blir man inte så proppmätt av dem.
En stund innan jag skulle åka hem åkte jag och mamma förbi och hälsade på hos mormor och morfar. Det var kul, eftersom det var ett tag sedan jag träffade dem.
Just nu sitter jag och njuter av min julfina lägenhet; men det är sent, så det här inlägget blir inte så långt. Avslutar med två bilder av hur resultatet av dagens bakning blev. Jag gjorde ungefär hälften som "vanliga" lussekatter och resten som vanliga saffransbullar med mandelmassa i. De blev goda :)
Ha en trevlig 3:e advent!

Inga kommentarer: