fredag 21 december 2007

Julledighet och fortfarande ingen snö...

Idag har jag jobbat sista dagen innan julledigheten. Känns skönt att vara ledig ett par dagar, eftersom jag inte hade någon semester i somras. Jag har inte varit ledig sedan i april, och före det var jag ju arbetslös. Det är ju en ofrivillig ledighet, som gör att man får viss ångest. Det är ju inte kul att inte veta om man kan betala hyran nästkommande månad.
Så jag tycker det är kul att jobba, men det kommer ändå att bli skönt med den här veckans ledighet...
Jag har även bakat en till sorts julkaka -systerkakor. Det är två ihopsatta, runda kakor med hallonsylt mellan. Men nu kan jag tyvärr inte göra några mera, eftersom det börjar vara fullt i min lilla frys. Hade varit bra med en frysbox den här tiden på året :)
Och vi har fortfarande ingen snö... Typiskt! Drömmen om en vit jul känns mer och mer avlägsen, men jag kan inte låta bli att hoppas.
Det blir ett väldigt kort inlägg idag, men jag återkommer imorgon igen...

Ha en trevlig fortsatt fredagkväll!

Inga kommentarer: