tisdag 4 december 2007

Julblogg och fortsatt anställning

Jag har en stark känsla av att det här kommer att bli till största delen en julblogg under den här månaden... Jag tycker så mycket om julen så jag kommer förmodligen att skriva VÄLDIGT mycket om just det. Hoppas ni står ut med det... Det handlar ju i alla fall bara om en månad av tolv.
En annan sak, som faktiskt inte handlar om julen, är att jag fått förlängning på min tillfälliga anställning. Jag ska vara på WIBAX kansliet ända till sista mars. Så jag är OTROLIGT glad just nu. Det känns väldigt skönt. Och ännu bättre...: jag får förmodligen förlängt ända till 21 juni! Inte på WIBAX då, men på något annat ställe. Innebandysäsongen slutar ungefär i mars och efter det finns det inte så mycket att göra. Det är som på en fotbollsförening: den mest hektiska tiden är sommaren. Sedan minskar det ordentligt.
Men det känns i alla fall skönt att få ha inkomst i flera månader till. Jag hinner spara rätt mycket under den tiden :) Och vem vet... när den tiden är slut kanske jag har fått ett riktigt jobb. Det vore underbart! Att ha en fast inkomst varje månad varje år. Att ALDRIG NÅGONSIN MER ha att göra med försörjningsstöd!
Nu ska jag gå ut och kvällsrasta Lucky och sedan träna en liten stund på Orbitreken.

Ha en bra tisdagkväll!

Inga kommentarer: