tisdag 18 december 2007

5 dagar kvar till julafton

Kom tyvärr inte på någon bättre rubrik än denna. Har ingen bra fantasi just nu. Därför går det lite trögt att skriva dagens inlägg, men jag ska i alla fall försöka få till ett par rader....
Tänk att det bara är 5 dagar kvar till julafton! Som jag har skrivit tidigare: tiden går verkligen fort. Man hinner knappt med. Det kommer snart att vara sommar igen. Men nu ska jag i alla fall passa på att njuta av julen. Det är den mysigaste tiden på hela året!
Jag hoppas att jag kommer att ha lite mer att skriva om nästa år. Nu under 2007 har det också hänt en del, men jag hoppas att det händer ännu mer (bra saker) under nästa år. Det blir ju roligare att läsa den här bloggen i så fall.

Hade tänkt baka något idag också, men klockan blev så mycket innan jag var hemma från promenaden och hade ätit middag. Så eventuellt blir det imorgon istället. Har tittat igenom mina receptböcker nu ikväll och faktiskt hittat flera saker jag skulle vilja göra. Vi får se vilken det blir. Om det blir något.

En sak som är fruktansvärt irriterande just nu är vädret. Det säger inte precis "julafton om 5 dagar". Nej, det ser snarare ut som på våren eller hösten. I princip all snö har tinat bort och det är isigt på sina ställen på vägarna. Och där det inte är is är det fullt med blöt sand från när det var is där också. Det ska inte vara sådant här väder en vecka innan jul! Det ska vara alldeles vitt på marken och eventuellt snöa lite grann.
Jag hoppas att det börjar snöa imorgon och håller i sig i kanske två dagar. Och att det inte är blöt snö, utan fin "julsnö". Men jag gissar att jag kan se mig om i stjärnorna efter det. Förmodligen blir det som förra året, knappt någon snö på julafton. Kanske någon enstaka flinga om vi har tur. Men man kan ju alltid hoppas på det bästa... :) Och det gör jag. Jag håller fortfarande tummarna för att vi ska få en vit jul i år.

En julbild av Lucky framför julgranen.

Ha en fortsatt bra tisdagskväll!

Inga kommentarer: