lördag 15 december 2007

Julshopping och julgran

Idag har jag äntligen blivit färdig med mina julklappsinköp! Efter dagens promenad med Lucky gick jag ut på stan en sväng. Tänkte köpa något klädesplagg, eftersom det var ett delmål med min viktminskning, som jag skrivit tidigare. Och så hittade jag de julklappar jag hade kvar också. Så dagen har verkligen varit lyckad. Jag har till och med hunnit slå in klapparna...

Jag tänkte vänta med att plocka fram julgranen tills nästa helg, men idag kunde jag inte vänta längre... så jag gick upp till förrådet och hämtade min gran. Väl nere i lägenheten klädde jag den också, så nu är det riktigt mysigt och juligt här hemma hos mig. Jag tycker verkligen om min julgran. För att vara en konstgjord så är den riktigt fin. Den är tät och jämn. Så nu har jag släckt alla taklampor. Det enda som lyser är mina ljusstakar och julgranen. Det är så mysigt! Och det är bara en vecka kvar till jul. Julafton är en måndag, så det blir en LÅNG helg. Först är det lördag-söndag, sedan julafton följd av juldagen och annandagen. Det är inte en vanlig dag förrän på torsdagen. Visserligen är inte julafton en röd dag, men man är ju ledig då, så jag räknar den som helg. Det blir alltså en helg på 5 dagar! Jag längtar verkligen dit!

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer: