lördag 8 december 2007

Snöoväder och julshopping

Idag har jag faktiskt hunnit få en del gjort, vilket känns väldigt skönt!
När jag vaknade tog jag det först lugnt en stund och tittade på kalendern Sunes jul. Samtidigt åt jag frukost och hade mitt adventsljus tänt. Tänk att jag får tända TVÅ ljus imorgon! Tiden går verkligen fort.
I alla fall, ca tjugo över tio, gick jag ut på dagens promenad med Lucky. Det gäller ju att passa på att gå i dagsljus när man kan det... Tyvärr var inte vädret med mig. Nej, det började som lite regn, sedan övergick det i lite kraftigare snöblandat regn för att avsluta med kraftigt snöfall. Och det var inte mjuka, singlande flingor. Nej, det var väldigt tung, blöt snö! Men vi gick i alla fall en timme och tjugo minuter, och det kändes väldigt härligt efteråt. En liten stund efter vi kommit hem åt jag lite lunch, samtidigt som jag hoppades att ovädret skulle avta. Jag hade nämligen planerat att gå ut på stan för att julhandla lite. Och man ska ju ha tur ibland också, för ungefär klockan ett blev det uppehåll! Då passade jag på, och på ett par timmar hittade jag faktiskt julklappar till i princip alla. Den sista presenten vet jag eventuellt vad jag ska köpa. Det beror på vad den kostar, eftersom affären hann stänga innan jag kom dit. Men nu känns det i alla fall ganska så lugnt inför julen. Det är alltid skönt när julklappsfrågan är löst...
Och en sak måste jag bara berätta... vilken tur man kan ha ibland. Jag var och handlade lite på en matvaruaffär här i stan, och bestämde mig för att köpa 2 Trisslotter. Och hör och häpna, jag vann på båda två! Först 50 kronor, och sedan 25 kronor med vinsten gånger 2! Det har aldrig hänt mig förut.
Nu ska jag gå och göra iordning en pepparkaksdeg, eftersom jag tänkte försöka mig på pepparkaksbak imorgon. Vi får se hur det går...

Ha en mycket trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: