torsdag 6 december 2007

Slaskväder

Igår och idag har det verkligen inte varit bra väder! Det regnade igår och nu håller snön på att tina bort. Typiskt! Det är också alldeles isigt på vägarna, så man måste vara extra försiktig när man går utomhus. Promenaderna de här dagarna har inte precis varit någon angenäm upplevelse... Men jag hoppas det blir bättre. Det vore bra om det snabbt blev minusgrader igen och snön kom tillbaka, för jag vill ha en vit jul. Det är betydligt högre mysfaktor på det än en grön jul. Så jag håller tummarna. Av det här vädret kan man lätt bli deprimerad. Men det är i alla fall fredag imorgon och sedan helg! Två dagar ledigt att vara hemma med Lucky. Det gillar jag!
Men på lördag, efter promenaden, ska jag gå en sväng på stan och se om jag hittar någon julklapp. Fin dag att gå på stan förresten... lördag; två veckor före jul! Det kommer förmodligen att vara tjockt med människor. Men, men... jag måste börja leta efter julklappar. Tänk att det är 2:a advent om bara tre dagar! Veckorna går verkligen fort nu för tiden. Det smäller bara till så kommer jul-och nyårshelgen att vara över och 2008 tar sin början. Jag undrar vad som kommer att hända under det året...
Men nu avslutar jag det här inlägget, eftersom klockan är ganska mycket. Jag måste försöka lägga mig och sova i tid ikväll.

Ha en fortsatt trevlig torsdagkväll!

Inga kommentarer: