måndag 31 december 2007

Sammanfattning av 2007

Det här året känns det som det nyss började. Var har tiden tagit vägen? Det känns som att det har hänt massor med saker, trots att det egentligen inte hänt så där jättemycket. Kanske beror det på att jag har haft saker att göra ända sedan slutet av april...
Först var det kursen Ung Resurs, vilken var den bästa kursen jag någonsin gått. Den hjälpte mig verkligen en bra bit, mycket tack vare draman. Efter det hade jag bara två-tre "lediga" dagar innan jag började på praktik på Piteå IF:s kansli. Den praktiken övergick efter ett par veckor till en s.k. TA-anställning. Det betyder att jag är anställd via Vägledningscentrum (Piteå kommun) med placering på PIF:s kansli.
Men deras mest hektiska period är sommaren, så efter det finns det inte så mycket att göra för mig. Så jag fick istället börja på WIBAX IBF PITEÅ. Det är ett innebandykansli, och där har jag trivts lika bra som på PIF, vilket är ett väldigt bra betyg :)
Där har jag varit sedan början av september och har nu fått förlängning på den platsen till sista mars. Så nästa år kommer verkligen att börja bra.
Sommaren var inte bra, vädermässigt. Den regnade i princip bort, men det var kul ändå. Vi åkte över en helg ner till Umeå med husvagnen för att gå på NOLIA-mässan. Den är vartannat år i Umeå och vartannat år i Piteå. Så när de är i Umeå brukar vi åka ner dit och ägna en dag åt NOLIA.
Och i höst har jag skaffat den här bloggen och upptäckt hur kul det är att blogga. Jag kommer förmodligen att behålla den väldigt länge... En annan sak som jag påbörjat i höst är min viktnedgång, och den här gången har jag verkligen bestämt mig! Under nästa år ska jag nå min målvikt. Under årets 14 sista veckor gick jag ner 14 kg, vilket är en väldigt bra prestation. Jag har visserligen gått upp lite grann nu under jul, men det kommer att gå fort att bli av med igen :)
Jag har också haft ett godisfritt år, och klarat det! Idag är det 365 dagar utan godis, och det känner jag mig nöjd med. Jag är så envis när det gäller sådana saker att jag bara måste klara sådana mål :)
Så för att kort sammanfatta vad jag skrivit här så har 2007 varit ett väldigt bra år och jag hoppas att 2008 kommer att bli lika bra. Gärna ännu bättre!

Ha ett mycket bra nyår allesammans!

Inga kommentarer: