onsdag 26 december 2007

Annandag jul

Idag är det julhelgens sista dag; annandagen. Det känns lite trist faktiskt, eftersom jag älskar julen så mycket. Men nu har det i alla fall vänt med mörkret och på väg mot ljusare tider. Det är ju alltid något... :) Nu har vi sommaren att se fram emot, och jag kan säga att jag verkligen ser fram emot den!
Jag är fortfarande kvar i Hortlax. Det är skönt att vara här under julen, för det blir så ensamt i lägenheten. Där kommer jag ju ändå att tillbringa den mesta av min tid... Vi har inte gjort särskilt mycket idag. På eftermiddagen åkte vi in till stan. Malin skulle gå på lite affärer och titta på mellandagsrean (som började idag) och jag skulle på Elgiganten och titta på en plattskärm till datorn. Det är en sak som jag länge har önskat mig. De hade en 20" väldigt billigt, men tyvärr var den slut och jag hittade ingen annan jag fastnade för. Däremot fanns det en annan som var lite större plus att det var widescreen. Men den var lite dyrare, så jag måste spara lite mer pengar. Och det är ju inte bråttom med en ny skärm, eftersom min fungerar bra. Jag ville mest ha en ny för att få en lite större och så skulle den vara platt. Så vi får se när det blir att köpa en sådan. Har också hittat ett vardagsrumsbord som jag mycket gärna vill ha... Det skulle vara kul om man kunde få en dag att gå på stan med obegränsad ekonomi... :)
Vi har nyss ätit julmat som blivit över från julafton och juldagen, så nu är jag VÄLDIGT mätt! Det är så gott att man oftast äter lite för mycket. Tur att det bara är jul en gång om året...
Jag kanske lägger ut lite bilder från julafton här på bloggen någon dag, men än har jag inte fört över dem från kameran till datorn. Det får bli någon annan gång.

Ha en mycket trevlig annandag jul!

Inga kommentarer: