lördag 5 januari 2008

Trettondagsafton

Jag klamrar mig fast vid det absolut sista som heter något med jul... :) Idag är det alltså Trettondagsafton; alltså 13 dagar efter jul. Efter den här helgen är julen defenetivt (vet inte om det stavas så). Känns lite tråkigt, men jag får blicka framåt mot ett år som är redo att fyllas med nya saker. Ska bli spännande att se vad som kommer att hända. Hoppas det är mest roliga saker.
Idag har jag varit ute på en promenad med Lucky. Det är så kul att gå när det är ljust ute, och jag får passa på under helgerna. På vardagarna är det ju alltid mörkt när jag slutar jobba. Men det går ju mot ljusare tider... Om ett par månader kommer jag alltid att kunna promenera i dagsljus :)
Jag har också hunnit med att gå en sväng på COOP Forum för att handla lite småsaker. Skönt att ha det klart. Efter det har jag försökt bygga ihop mitt nya vardagsrumsbord som kom idag. Det gick bra, ända tills jag skulle sätta dit bordsbenen. Det fattas ett par hål att skruva in några skruvar i, så jag får vänta till imorgon när mamma eller pappa kan komma hit och låna mig en elektrisk borr. Det är lite synd, eftersom jag vill få det klart. Men det är ju inte länge tills imorgon, och jag är ju inte utan bord. Det nya är jättesnyggt. Det är som en träram runt om och en glasskiva i mitten. Under är det en till bordskiva där man kan ha till exempel tidningar, spel eller något sådant. Benen är ganska tjocka, runda och gråa. De ser nästan ut som metall, men det är plast. Jag tycker det är jättefint och har velat ha det länge.
Nu håller jag på att rensa lite av mina saker och städa lägenheten. Det finns så lite tid under vardagarna. Då kommer jag hem mellan 5 och halv 6, sedan går jag ut på promenad i ca. en timme och sedan äter jag middag. Och efter det är det inte så mycket tid kvar att göra något på. Så städningen brukar bli under helgerna.

Ha en mycket bra lördag!

Inga kommentarer: