tisdag 15 januari 2008

Plusgrader igen...

Jag vet att jag har tjatat massor om vädret i den här bloggen, men jag kan inte låta bli under de här månaderna. Det har inte precis varit något drömväder... Igår var det kallt och snöade och jag tyckte att det var så mysigt. Det blir som ett riktigt julkort! Men idag så var det plusgrader igen så det har tinat. Snön är inte borta, men det är väl bara en tidsfråga innan dess... Det är alldeles slaskigt och halt på vägarna. Det medför att det sandas en massa, vilket gör att det blir skitigt överallt. Det är verkligen ingen höjdare att vara ute på hundpromenad i det här vädret! Lucky blir både smutsig och blöt.
Jag skulle önska att det blev minusgrader igen och höll sig så ett tag. Det kunde också komma lite mer snö, och slaskvädret kunde vänta till i mars ungefär. Sedan kunde det tina bort och bli vår på allvar. Jag gissar att vi inte kommer att ha den turen, men man kan ju alltid önska :)

Just nu sitter jag då i alla fall inne i min torra, härliga lägenhet och har tänt lite ljus. Det är så mysigt. Samtidigt sitter jag här framför datorn med min nya stora skärm och bloggar och surfar lite allmänt. Annars har jag inte så mycket mer att berätta, så jag tror jag avslutar här med att säga:

Ha en bra fortsatt kväll!

Inga kommentarer: