onsdag 2 januari 2008

Nyårslöften

Jag kom ju på en sak till som jag tänkte skriva om... nyårslöften.
Egentligen brukar jag inte avlägga sådant, eftersom man ofta lovar en massa som man sedan inte ens håller i en vecka. Det finns ju de som håller sina nyårslöften också, men jag skulle gissa att väldigt många bryter dem väldigt fort.
Det här har jag inte sett någon statistik på, men jag skulle tippa att de tre absolut vanligaste, alla kategorier, nyårslöftena är:

  • Sluta röka (kan väl eventuellt vara den allra vanligaste...)
  • Börja träna
  • Gå ner i vikt

Det här året har jag faktiskt, som omväxling, tänkt avlägga ett nyårslöfte: Jag ska faktiskt kopiera ett av de vanligaste; Gå ner i vikt. Jag har ju börjat och tänkte ändå fortsätta, så då tyckte jag att det lika gärna kunde få bli ett nyårslöfte. Och nu när jag har skrivit in det i bloggen så får jag ju lite extra "press" på mig att verkligen hålla det. Så vi får väl se hur det går... Ska göra en uppföljning i slutet av 2008 och se om jag lyckats hålla det.

Som sagt: Ha en trevlig dag alla ni som börjat om att jobba, alla som kanske är lediga och alla som fortfarande har jullov. Passa på att njuta!

Inga kommentarer: