fredag 18 januari 2008

Drömmen om USA


Jag har nog skrivit det tidigare i den här bloggen, men min absolut högsta dröm är att åka till USA för att bo och jobba/studera ett tag. Kanske ett eller två år... Jag vet att min bild av landet är väldigt romantiserad, men jag är faktiskt medveten om de dåliga sidorna också. Att Sverige är ett bra MYCKET bra land att bo i om man jämför. Men jag kan ändå inte låta bli att drömma. Jag skulle så mycket vilja prova på att bo där för att se hur det är. Och man blir ju ändå en massa erfarenheter rikare, även om de visar sig vara negativa. Men man lär sig av sådant också...
Det spelar egentligen inte så stor roll var i USA jag åker, men jag har tre ställen som är väldigt högt upp på listan, och de är:

Kalifornien -Har inget speciellt önskemål om stad, eftersom flera verkar roliga. T.ex. Los Angeles(of course) och San Diego.
New York -Hade inte med denna stad från början, men det har kommit mer och mer.
Florida -Samma som Kalifornien, finns ingen speciell stad. Florida har jag med på listan för solens och sommarens del. Visserligen är det mycket av den varan i Kalifornien också, men där finns det så mycket annat. Det enda som gör att jag skulle tveka med Florida är att det är så pass vanligt med orkaner och sådant. Jag vill helst inte hamna mitt i en sådan...

Annars finns det säkert massor fler ställen dit jag skulle kunna tänka mig att åka. Däremot skulle det vara tråkigt att resa dit ensam. Det är roligare om man är två eller fler, och då är man också fler i samma situation som kan hjälpa varandra.


Kalifornien
Ser inte detta fruktansvärt inbjudande ut?!









Eller detta...
En strand i Florida!







Eller varför inte denna parkyv
i NYC...?









Om jag dessutom hade överflödigt med pengar så skulle jag vilja köpa ett hus i USA. Jag har alltid tyckt de har varit så fina, mycket finare än svenska hus. Men på senare tiden när jag fantiserat om att köpa ett sådant hus så har det nog gått mot en blandning av de två stilarna...
Här är ett par bilder på snygga amerikanska hus (enligt min smak...):



Alla bilder är lånade från Googles bildsök.
Ha en riktigt bra helg!

Inga kommentarer: