torsdag 3 januari 2008

Sömnbrist

Jag kan inte påstå att jag känner mig 100% på topp just nu... Nej, jag är fruktansvärt trött, eftersom jag inte fått sova i princip något de två senaste nätterna. Jag vet inte vad det är med Lucky, men han lägger sig inte och sover när jag gör det, utan börjar hålla på med allt möjligt. Och det fungerar inte att vara arg heller... Han är verkligen envis och gör det han vill när han vill... Men det är förmodligen mitt eget fel; jag lyckades inte vara tillräckligt konsekvent när han var valp. Men han är ju bara min första hund...
I alla fall; av den anledningen har jag inte kunnat sova under två nätter. Natten till onsdag sov jag kanske en timme sammanlagt under hela natten. Natten till idag hade jag lite mer "tur". Jag fick sova tre timmar, men inte förrän tjugo i fyra på morgonen! Därför är jag så trött idag.
Anledningen till att Lucky är så jobbig på natten kan vara att promenadrutinerna rubbats lite under julhelgen. Idag ska jag gå ut och gå med honom och återgå till rutinerna. Inga undantag! Har jag tur så kommer det att bli bättre... Förhoppningsvis redan den här natten. Det skulle vara så skönt att få sova i kanske sju timmar istället för två-tre.

Ha en bra torsdag allihopa och hoppas att ni har sovit bättre än mig!

Inga kommentarer: