onsdag 2 januari 2008

Back to work...

Jaha, då var vardagen här igen då efter jul -och nyårshelgerna. Nu har alltså januari infunnit sig, vilket inte är så där överdrivet kul precis... Jag har två månader som jag tycker är de tråkigaste på hela året; och det är januari och november. Men januari vinner överlägset. Det händer ingenting och det är fortfarande så mörkt på dagarna. Tur att tiden går fort, så ljuset kommer tillbaka till oss. November är som sagt också en tråkig månad. Det händer inte särskilt mycket då heller, och det blir bara mörkare och mörkare. Men under den månaden går vi i alla fall mot december och jul. Nej, usch vad deprimerande text det här blev.
Imorse när jag vaknade (5:30 usch!) blev jag yr så fort jag stod upp och jag kände mig till och med lite illamående. Det var nästan så att jag funderade på att stanna hemma eftersom yrseln bara var bra när jag låg ner. Men det blev lite bättre i alla fall, så jag bestämde mig för att gå i alla fall. Anledningen till yrseln och illamåendet är förmodligen lindrig utmattning orsakad av sömnbrist. Jag måste ju erkänna att det blivit lite sent under de här lediga dagarna. Och natten till idag har jag bara sovit max en timme sammanlagt. Det beror på att Lucky inte har sovit. Han kunde lägga sig ner och det såg ut som att han somnade. Men fem minuter senare var han uppe igen och helt pigg. Så det har varit en jobbig natt, hoppas att nästa blir bättre. Annars kommer det att bli väldigt jobbigt i längden... Har planerat in att lägga mig extra tidigt idag; eventuellt redan vid nio. Hoppas att jag kan hålla den tiden, eftersom jag verkligen behöver sova just nu!
Förutom saknaden av ledighetens sovmornar så känns det bra att vara tillbaka på jobbet. Jag trivs här, så livet är ändå inte alltför jobbigt. Just nu är det inte så mycket att göra, men det är tvätten efter lunch.

Ha en bra onsdag allihop!

Inga kommentarer: