torsdag 17 januari 2008

Regn i januari

Jag måste bara få tjata lite mer om regn i januari, för jag kan inte fatta var vintern har tagit vägen! Visserligen är jag inte överdrivet förtjust i snö, men det är i alla fall flera tusen gånger bättre än vädret som är nu... plusgrader, regn, is och slask. Det var ju så fint väder i början på veckan när det hade snöat. Det såg ut som ett riktigt julkort med snö överallt på marken och på träden. Varför skulle det nödvändigtvis tina bort? Kunde det inte få vara så ett tag, till i mars ungefär. Efter det kunde snön tina bort och det kunde bli vår på riktigt. När man är ute nu känns det som ruggigaste hösten! Usch! Det är inget kul att gå på promenader med Lucky heller i det här vädret. Han blir så blöt och smutsig och jag blir alldeles blöt. Det går ju inte att klä sig bra heller. Antingen klär jag mig varmt i min vinterjacka som är en tjock jacka med stor kaputchong (vet inte om det stavas så) eller så i fleecetröja och regnjacka. För min regnjacka går inte att ha ovanpå vinterjackan, för då går inte den kaputchongen (på regnjackan) att dra upp över huvudet. Så jag får välja... Som tur är så är det ju inte så kallt just nu, så jag fryser inte särskilt mycket med fleecetröjan under. Men nog hade det varit varmare med vinterjackan. Tyvärr kan jag inte ha bara den, eftersom det tyget inte precis är gjort för regn. Men men, förhoppningsvis blir det snart bättre väder. Kanske... Annars så smäller det ju bara till innan det är sommar, och då behöver man ingen jacka alls! Hoppas bara att sommaren 2008 inte regnar bort, som sommaren 2007.

Ha en bra dag och hoppas att någon i Sverige har bättre väder än vi här uppe...

Inga kommentarer: