måndag 14 januari 2008

Nu ska julen packas ihop!

I eftermiddag efter jag har varit ute på promenaden ska jag packa ihop mina julsaker (eller i alla fall det jag hinner, resten får jag ta imorgon). Det är på tiden, eftersom det egentligen skulle ha varit gjort under helgen. Men jag har ju inte varit hemma i lägenheten, så jag får ta bort det nu i början av veckan istället. Ska bli tråkigt, måste jag säga. Det kommer att bli så tomt, speciellt utan julgranen. Och mörkt! Tur att det i alla fall går mot ljusare tider. Och så hade jag planerat att se om jag hittar lite växter att köpa. Då blir det inte fullt lika tomt att plocka bort allting... Som det är nu har jag ju bara växter i fönsterna. Kanske passar på att handla lite sådant i veckan när jag har bilen, om det fixar sig med låset (se förra inlägget).
Nu när julen är slut längtar jag bara till sommaren. Jag vet att det är påsk och så under våren, men sommaren är min absoluta favoritårstid. Så det är nästa sak jag längtar efter! Att kunna gå ut med Lucky på promenad efter jobbet och det är fortfarande dagsljus. Det gäller att utnyttja ljuset så mycket som möjligt!

/Erica

Inga kommentarer: