torsdag 24 januari 2008

Snöstorm

Idag när jag vaknade upp och tittade ut genom fönstret var det snöstorm. Det snöar ganska stora flingor samtidigt som det blåser. Jag kan inte säga att det är den värsta storm jag varit med om precis, eftersom den inte är så hemskt stor. Men tillräcklig för att snön nästan yr in i jackan trots att jag har halsduk och kapuchongen (vet inte hur det stavas) uppdragen över huvudet. Det blir väldigt tätt att ha det så, men ändå lyckas snön komma in lite grann... En positiv sak måste jag ändå säga om att det blåser...: det var i princip ingen snö på bilen idag. Lite grann längst listerna, men det gick lätt att sopa bort. Tja, man ska väl ha tur någon gång... :)
Det måste erkännas att det faktiskt är hyfsat mysigt när det snöar sådana här stora flingor. Hade det bara blåst lite mindre hade jag absolut inte klagat på vädret den här dagen. Det skulle ha varit så kul att gå på promenaden.
På tal om promenaden... igår när vi var ut efter jobbet fick jag en extra stark längtan efter ljuset. Jag kan knappt vänta tills det är dagsljus när det är dags för motionsrundan! Dagarna har visserligen redan blivit längre, men det är fortfarande mörkt när jag slutar. Tänk när det fortfarande är ljust klockan sju eller åtta på kvällen. Och tänk när det är ljust när man går och lägger sig. Underbart! Jag skulle inte vilja byta bort våra ljusa sommarnätter för allt i världen. Tror att det är det jag skulle sakna mest om jag någon gång flyttade utomlands. Eller så skulle jag vara tvungen att ha ett sådant jobb där jag kunde bo utomlands under vintern och i Sverige under sommaren... Det skulle faktiskt vara trevligt. För även om jag har börjat tycka snön är mysig, så skulle jag inte tveka att byta bort den mot ett varmare klimat!
Nåja, hoppas det inte blåser hela dagen. Hoppas det övergår i att enbart snöa, så kommer den här dagen att bli riktigt trevlig.

Ha en riktigt trevlig torsdag!

Inga kommentarer: