onsdag 23 januari 2008

Lockande yrken

Här kommer en liten lista med yrken som jag helst av allt skulle vilja jobba inom. Det är en väldigt kort lista, eftersom jag inte har kommit på så mycket yrken än...

Författare
Fotograf

Som sagt, en VÄLDIGT kort lista... Bara två saker. Författare är min absolut högsta dröm att bli. Jag vet att det tyvärr är väldigt svårt att få en bok utgiven och sedan att det går så bra att man kan jobba som det på heltid. Men jag kan inte låta bli att ha det högst upp på min lista. Det andra jag skrivit är då fotograf, och det vore så kul. Jag älskar att fotografera, och just nu ligger en digital systemkamera i toppen på min önskelista. Den kompakta digitalkameran jag har nu är långt ifrån bra, speciellt om man vill utveckla sin fotografiska sida. Jag vill alltså jobba med något jag tycker är jättekul, och så jag vet att jag kan försörja mig. Jag vill veta att jag kommer att kunna betala hyran och mina andra räkningar både nästkommande månad, nästkommande år, året efter det, året efter det och så vidare.

Vill ha, vill ha, vill ha!!!

Ha en trevlig onsdag allihopa!

Inga kommentarer: