måndag 14 januari 2008

Jobbiga bil!

Inte ett enda inlägg på hela helgen! Vad är det med mig? Jag har ju kommit ihåg att skriva väldigt mycket fram till nu. Men men, det blir nog bättre nu när allting börjar om att gå på rutin...
Fick låna lilla bilen (Junior) den här veckan också, eftersom det inte är någon som behöver den. Men så hände något... Jag sov i Hortlax inatt, och på morgonen gick det bra att köra in till stan. Den startar faktiskt även när det är ganska så kallt! Men när jag parkerade utanför lägenheten och skulle låsa framdörren så gick det inte. Och sedan när jag skulle försöka se om jag hittade felet så gick dörren i någon sorts baklås. Typiskt! Så dörren gick inte ens att stänga. Det var inte annat att göra än att gå upp i lägenheten, ringa hem och be dem komma till stan och hämta bilen. För det känns ju inte så bra att den ska stå olåst mitt i stan hela dagen... Även om det är en gammal och inte alltför hel bil. Skulle någon få för sig att stjäla den så skulle den personen verkligen dra en nitlott! Men det känns ändå bättre nu när jag vet att den står hemma i garaget. Förhoppningsvis blir det bättre med låset också när hela bilen får bli lite varmare. Jag skyller på vädret som har varit den här vintern. Det är varmt, sedan kallt med snö, sedan varmt igen och det tinar, sedan kallt med snö och så vidare. Det är inte konstigt att billås strejkar...
Men det är ändå lite jobbigt när det händer.

Blir förmodligen fler inlägg under dagen.
Ha en bra måndag allihop!

Inga kommentarer: