onsdag 20 februari 2008

Nostalgispel

Jag fick plötsligt en sådan längtan efter att spela det gamla TV-spelet Nintendo64. Vet inte riktigt varför, men jag kände bara för det. Kanske jag måste koppla in det ikväll och spela lite... Jag har visserligen bara Mario, men det gör ingenting, eftersom det är det roligaste spelet. Det är även det som ger mest nostalgikänsla för mig. Visserligen var Nintendo64 inte det första TV-spelet jag spelade... När vi var små fick vi ett Nintendo 8bitars i julklapp ett år, och om man ska prata riktig nostalgi så är det väl det spelet :) Men Nintendo64 och då främst med Mario, påminner mig så mycket om sommaren. Anledningen till det är att en sommar så spelade vi det jättemycket. En sak minns jag särskilt...: jag hamnade i "spökhuset", där man skulle göra ett specialhopp för att komma upp på övervåningen (man var tvungen gå dit för att klara världen). Men jag behärskade inte hoppet helt och fullt, och envis som jag var ägnade jag 2 timmar (!) åt det... :) Jag hade bestämt mig för att jag skulle upp dit! Tills slut lyckades jag i alla fall, för att då upptäcka att man var tvungen att ta med sig osynlighetsmössan nerifrån... Den har man bara en liten stund, så det fanns ingen chans att jag skulle hinna hoppa upp igen med den. Ironiskt, eller hur... :)
Nej, jag tror jag måste spela lite efter promenaden och middagen idag!

Hade ni några favoritspel när ni var yngre?
Ha en mycket trevlig dag!

Bilderna lånade från Googles bildsök.

Inga kommentarer: