torsdag 28 februari 2008

Ett par tusen fattigare...

Jaha, då var det avklarat det man måste göra i slutet av varje månad... betala räkningarna. Det känns ändå ganska skönt när man väl gjort det, trots att det blev lite extra nu i februari. Hade lite fler räkningar än vanligt; bland annat hemförsäkringen (betalas en gång per år) och CSN-lånet (det var den som drog upp summan mest, förutom hyran då). Men nu är det gjort i alla fall, och jag fick ändå över så jag kunde lägga undan på ett sparkonto. Jag brukar göra så; först betalar jag alla räkningar, sedan lägger jag undan pengar och det som sedan är kvar är det jag har att leva på. Ganska sunt att göra så, tycker jag. Då vet man exakt hur mycket pengar man har att röra sig med.
Kom också på hur smidigt det är med internetbank. Det är bland det bästa jag någonsin skaffat! Det går ju göra i princip allt från datorn hemma... betala räkningar, flytta pengar mellan sina konton o.s.v. Och det bästa av allt: man slipper kostnaden som tillkommer när man betalar på banken eller posten! Det var en smart en som kom på internetbanken :) :)

Ha en fortsatt bra kväll allihopa!

Inga kommentarer: