torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans dag

Idag är det 14:e februari, vilket betyder att det är Alla hjärtans dag. Hittade bilden här bredvid på Googles bildsök och tyckte att den var så söt. Jag skriver också med röd text, dagens till ära :) Jag vet att det är lite jobbigt att läsa, men det är ju bara för ett inlägg, så det går nog bra...
Om jag ska vara ärlig så tycker jag att Alla hjärtans dag är en lite onödig "högtid" (eller vad man nu ska kalla det). Tanken är ju god; att ha en dag då man riktigt visar de man tycker om hur mycket man tycker om dem. Men egentligen så kan man ju göra det vilken dag som helst på året. Egentligen borde alla dagar vara Alla hjärtans dag. Att det är specificerat (vet ej om det stavas så) till en viss dag är mest bara för att alla affärer ska få in så mycket pengar som möjligt... Garanterat att de butiker som går allra bäst idag är blomsteraffärer!
Detta har jag inte sett någon statistik på, men jag kan tänka mig att den här dagen är bland de vanligaste att förlova sig på. Lite romantiskt visserligen, men samtidigt lite tråkigt. Det är så pass vanligt att det blir ganska förutsägbart. Samma sak med Nyårsafton. De två dagarna måste väl ändå vara de vanligaste förlovningsdatumen... Själv skulle jag vilja ha något helt annat datum!
Det vore däremot kul att ha någon att "fira" den här dagen med. Lite jobbigt att sitta ensam...

Ha en mycket mysig och trevlig Alla hjärtans dag allihopa!

Inga kommentarer: