fredag 1 februari 2008

Ingen andra chans

Dagens boktips är Ingen andra chans, vilken också är skriven av Harlan Coben.

Handling:
"är den första kulan träffade mig, tänkte jag på min dotter ... När Marc Seidman vaknar upp är han allvarligt skottskadad, hans fru dödad och deras treåriga dotter Tara försvunnen själv är han misstänkt för brottet. Tolv dagar tidigare levde han ett harmoniskt familjeliv utanför New York och arbetade som kirurg. Nu vet han varken ut eller in längre. Gör du inte som vi säger får du aldrig se din dotter igen. Du får ingen andra chans. Då kidnapparna tar kontakt kopplas FBI in. Men utväxlingen misslyckas fullständigt." Citat från Boksidan.net

Även den här boken av Harlan Coben är riktigt bra. Man vill helst inte lägga ifrån sig den innan man fått veta hur det går. Han lyckas verkligen trollbinda sina läsare redan från första sidan. I vanliga fall brukar ju böcker vara lite sega i början. Det tar kanske 1-2 kapitel att komma in, men inte dessa böcker. De är riktigt bra skrivna, så att man bara vill läsa mer.
Jag har kopierat handlingen här ovanför från boksidan.net, som jag även länkat till. Det är bara en sak jag vill ändra på där, och det är åldern på dottern. Hon är 6 månader när hon försvinner, inte 3 år som det står i texten. Jag försökte ändra det direkt i texten, men då blev nästkommande ord bara överskrivet. Därför skriver jag det här istället.
Så vill ni läsa en spännande bok, läs denna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är jättekul att vara kattägare! :D De är jättekeliga ibland, och jättebusiga ibland. ;) Jag kommer lägga upp fler bilder sen.

Kramar