tisdag 26 februari 2008

Bokrea!

Kom just på att idag börjar ju bokrea 2008! Tyvärr måste jag vänta till lönen kommer innan jag kan köpa någon bok. Egentligen borde jag avvakta överhuvudtaget, eftersom jag redan har flera böcker i min bokhylla som fortfarande är olästa. Men jag älskar nya böcker! Och jag älskar att läsa. Det är så härligt att sätta sig ner med en riktigt bra bok och bara fly in i en annan värld en stund... Däremot läser jag oftast i "perioder". En period kan jag läsa massor, medan det senare kan gå flera månader, kanske ett år, innan jag läser nästa bok... Och nu sedan jag började blogga så går det längre och längre mellan perioderna. Ägnar tiden åt bloggen istället :) Men nu känns det som att det skulle vara jättekul att sätta sig ner med en bok!
Kanske måste jag ändå gå in en sväng på Bokia, bara för att titta lite vad som finns. Vi får se...
Det är synd att böcker är så dyra (i vanliga fall). Är ju tur att det finns bibliotek där man kan låna hur många som helst helt gratis!

Ha en trevlig dag och hoppas ni hittar något fynd på bokrean (ni som är där).

Inga kommentarer: