torsdag 21 februari 2008

Klockan är 16:39...

... och det är ljust ute! Okej, det har börjat skymma lite grann, men det är i alla fall nästan helt ljust. Underbart! Innan jag är hemma och har hunnit ut på promenaden så är det mörkt, men man märker nu tydligt att vi går mot ljusare tider. Det dröjer inte länge inna n det är ljust under hela eftermiddagspromenaden och jag inte behöver min reflexväst!
Ännu härligare blir det när jag bara behöver en tunn jacka och ett par lågskor. Då är det verkligen vår. Tänk om våren kunde komma redan i mars. Vårvintern är också en ganska skön årstid, men den går inte upp mot våren. När alla träd börjar slå ut och det blir varmare. Jag älskar maj månad. Alla löv är som finast då, med sin riktigt lysande ljusgröna färg. Hela världen vaknar till liv efter en tung vinter. Visserligen har den här vintern inte varit särskilt kall eller haft mycket snö, men den har varit tung och jobbigt i och med att det har varit så mycket is och slask.
Men som sagt så har vi ju hela den ljusa tiden på året framför oss att se fram emot! Det gör i alla fall mig glad :)

2 kommentarer:

Annika sa...

Hej Erica!
Tack för kommentaren idag på min blogg! Och nu har jag hamnat i Piteå! Antar att ni har riktig vinter där hos dig, härligt! Det känner jag mig avis på!!!
Kul att titta in här hos dig!!

Erica sa...

Annika:
Kul att du tittade in på min blogg. Har inte haft den så länge, men jag har upptäckt hur mycket jag älskar att blogga :)
Tyvärr har vi en väldigt annorlunda vinter i år jämfört med andra år. Det har mest varit slaskväder och väldigt lite snö. På jul hade vi tyvärr ingen snö, även om jag önskade det ända in i det sista... Jag har börjat gilla snön mer sedan jag skaffade hund. Han ÄLSKAR snö!
Ha det bra :)