fredag 30 november 2007

Julklappsbekymmer

Det är snart kris... Bara en månad kvar till julafton och jag har inte köpt en enda julklapp! Det är så svårt att komma på vad man ska ge bort till jul. Jag måste nog ta mig en lördag här framöver för att gå på stan. Kanske jag hittar något bra då, förhoppningsvis. Jag måste säga att det är nästan roligare att se andra öppna julklappar som man gett till dem, än att öppna sina egna... Men då är det julafton och alla julklappsinköp är klara. Det är den här tiden innan jul som är jobbigast, och stressigast. När man vet att man måste bli klar med sådant, och man har inte en enda idé om vad man ska köpa.
Det är egentligen lite synd att december ska vara så stressfylld, eftersom det är en månad som ska vara mysig och förväntansfull. Vi borde ta oss mer tid att koppla av och bara njuta av alla ljus och julpynt som finns omkring oss. Kanske ta en promenad och njuta av att se ljusen i andras hus och hur alla har pyntat ute på gårdarna. Jag vet i alla fall att det är vad jag ska göra under mina decemberpromenader. Det har faktiskt redan börjat, eftersom fler och fler börjar ta fram sina julsaker. Jag tycker att det är så mysigt, och det gör att årets mörkaste månad inte bli så mörk. Faktiskt så måste jag säga att januari är mörkare än december...

Det kommer förmodligen att bli ganska så många julrelaterade inlägg på den här bloggen ett tag framöver, eftersom vi nu går in i december månad.
Och julklappsproblemen... ja, de hoppas jag löser sig snabbt. Ska förmodligen gå en sväng på stan nästa helg. Det blir inte imorgon, för att då ska jag JULPYNTA!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: