onsdag 14 november 2007

Halva november har gått...

Redan?!!
Vad tiden går fort nu för tiden. Jag tror den går fortare och fortare för varje år... Det känns som om det var nyss sommar och det var ljust när jag gick på eftermiddagspromenaden. Nu är det mörkt, snöigt och kallt. Och det är inte ett enda löv kvar på träden. Men det känns konstigt att det bara är en och en halv månad kvar av det här året. Jag menar, en och en halv månad går ju så fort att man knappt hinner vara med...
Det har faktiskt varit ett bra år. Jag har haft något att göra nästan hela tiden. Det var bara de första tre månaderna jag var arbetslös. Sedan var det kursen jag gick, efter det sommaren på Piteå IF och nu hösten på WIBAX innebandykansli. Och inte att förglömma: den här bra hösten när jag hunnit gå ner drygt 8 kg på 7 veckor! Det är en av de bästa sakerna...!
Jag undrar hur nästa år, 2008, kommer att bli. Hoppas att det blir ännu bättre än det här, eller i alla fall lika bra. I så fall kommer jag inte att ha något att klaga på. Eventuellt kommer jag ju att nå min målvikt under det året. Ska bli spännande att se om jag lyckas. Det ser väldigt ljust ut, måste jag säga.

Det är bra att snön verkar ha kommit för att stanna. Inte för att jag gillar snö, tvärtom. Men det är väldigt praktiskt, eftersom Lucky inte längre blir smutsig på promenaderna. Han blir bara blöt, och det är ju lätt att torka med en handduk. Jag behöver inte duscha av honom varje gång. Men det behöver inte bli så mycket mer snö, faktiskt. Kanske lite mer till julen, men sedan kan det tina bort och bli så här lite igen...

Ha en trevlig onsdag!

Inga kommentarer: