onsdag 7 november 2007

Drömmar

En av mina största drömmar är att bli författare. Tänk att få skriva hela dagarna!
Jag vet att det är en väldigt svår branch och att det är väldigt få som lyckas slå igenom som författare. Men jag kan inte låta bli att drömma. Det skulle vara kul...
Jag tycker det är viktigt med drömmar. Tänk att gå igenom ett helt liv utan dem. Att inte ha någonting att sträva mot, att önska, att fundera "tänk om..." Det skulle bli ett väldigt tråkigt liv, tror jag i alla fall. Man måste visserligen vara realistisk, men drömmar skadar inte.

När jag ändå är inne på drömtemat kan jag berätta om min andra dröm... Det är att åka till USA och prova på hur det är att bo där. Det skulle vara kul att flytta dit kanske ett år (i alla fall till att börja med) och jobba. Det här är en dröm jag har haft sedan jag var 16 år och gick första året på gymnasiet. Men tyvärr så kostar det ju en hel del pengar... Det är ett stort problem om man inte har några :) Om jag bara hade lite pengar som jag inte gjorde något med så skulle jag gå in på närmaste resebyrå så fort som möjligt och beställa en resa till USA.
Det skulle även vara kul att åka dit för att studera. Kanske studera först och sedan jobba ett tag... Det är ju förståss ganska knepigt att få visum i det landet också...

Vem vet vad som händer i framtiden...? Kanske jag kommer att uppfylla mina drömmar, eller i alla fall några av dem. Jag har ju i princip hela livet framför mig.

Ha en trevlig onsdag!

Inga kommentarer: