lördag 3 november 2007

Vintern är här...

Idag kom det andra snöfallet för i år. Tyvärr... Nu är det vinter, eftersom det är i princip konstant kallt och det nu har snöat två gånger. Jag tycker verkligen inte om vintern. Tänk om snön hade väntat ungefär en månad till. Då hade den kommit lagom till advent och jul, och sedan hade den kunnat försvinna igen.
Den enda som tycker om vintern är nog Lucky. Han älskar att vara ute och leka i snön, och han brukar jaga snöflingor för att försöka äta upp dem. Det ser väldigt festligt ut, måste jag säga.
Jag kom på en annan grupp som också brukar tycka om snön... förskolebarn. Det är faktiskt ganska kul att se den barnsliga glädjen i den första snön. Att de går ut och hittar på allt möjligt med den, trots att det oftast bara kommit en eller två centimeter. Vissa stunder kan man längta sig tillbaka till den tiden, då det inte fanns ett enda bekymmer i hela världen!
Men alla tidpunkter i livet har sin tjusning. Den här tiden är också bra, på ett annat sätt. Just nu finns det visserligen ett par saker som jag skulle önska att jag hade, men annars är mitt liv ganska så härligt. Jag ser ganska positivt på framtiden.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer: