tisdag 27 november 2007

Önskelistor från år till år.

Det blir bara svårare och svårare för varje år att skriva önskelistor till jul. Nu för tiden är jag glad om jag kan komma på en till tre saker som jag önskar mig. Tänk vilken skillnad det var jämfört med när man var liten... Då kunde önskelistan minsann fylla ett helt A4-papper! Då satte man sig ner med en leksakskatalog, och ville ha nästan allt som fanns i den... Även när man var på någon leksaksaffär så fanns det alltid ett par saker man önskade sig.
Men å andra sidan önskade man sig mycket "skräp" också... Det kunde vara något man ville ha JUST DÅ. Nu för tiden är som sagt önskelistorna väldigt korta, men det är också saker man verkligen vill ha. Oftast är de lite dyrare också... :) När man var liten kanske många av sakerna på önskelistan kostade mellan 20 och 100 kronor.
Tiden går verkligen fort när man blickar tillbaka på sådana saker. Det känns som om det var nyss, men samtidigt som att det var väldigt länge sedan.

Det blir inte så långt inlägg idag, eftersom jag måste betala räkningar också. Men jag avslutar det här med att lägga in en bild på Lucky.

Nytagen bild på Lucky.
Vilar lite efter den dagliga promenaden.

Ha en fortsatt trevlig kväll!


Inga kommentarer: