fredag 9 november 2007

Rolig fredag

Den här fredagen är lite roligare än andra, för mig...
I vanliga fall använder jag ju min andra blogg, Viktresan, för att berätta hur det går med viktnedgången. Och även idag har jag uppdaterat den. Men jag vill ändå skriva lite om det i den här bloggen just idag.
Jag hade mig veckovägning och mätning imorse, och sammanlagt har jag gått ner 8,2 kg och 18 cm på 7 veckor. Det känns väldigt bra, eftersom det blir lite drygt ett kilo per vecka! Och när jag hade vägt mig så provade jag mina första "målbyxor" (jag köpte de för länge sedan för att ha ett mål med viktnedgången). Jag provade dem i tisdags också, men de gick inte riktigt igen.
Men så idag, äntligen, så fick jag på mig dem! Det var en underbar känsla, och ett synligt bevis på att jag håller på att lyckas den här gången. Det är så kul när man får se sådana här saker. Det gör "resan" mycket lättare. Man lyckas hålla motivationen uppe hela tiden. För jag är lika peppad att fortsätta nu som jag var i början, om inte ännu mer just idag!
Det är väldigt tur att det här hände just den här fredagen, eftersom vädret hade kunnat göra mig riktigt deprimerad... Det snöade igår så att det var alldeles vitt, och idag har det regnat hela dagen. Så överallt är det slaskigt och blött. Kommer nog inte att bli en så angenäm promenad med Lucky idag. Han lär bli både blöt och smutsig. Blir till att stoppa honom i badkaret och duscha av honom när vi kommer tillbaka. Det känns lite jobbigt att gå ut en sådan här dag, men det kommer att kännas så mycket bättre när vi kommer hem och kan koppla av i soffan...
Det är ju i alla fall fredag och jag behöver inte stiga upp okristligt tidigt imorgon!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: